انواع برند ایمپلنت دندان؛ بهترین برند ایمپلنت کدام است؟

کیفیت ایمپلنت دندان را عوامل مختلفی تعیین می کنند. اما در این میان، مهارت دندانپزشک و شرکت سازنده ایمپلنت، مهمترین عوامل هستند. با توجه به اینکه از زمان ابداع ایمپلنت بیش از ۴۰ سال می گذرد، برندهای زیادی در سراسر دنیا اقدام به تولید ایمپلنت کرده اند. در واقع بیشتر از ۱۵۰ برند ایمپلنت در جهان وجود دارد. بنابراین نمی توان تمام برندهای سازنده ایمپلنت را معرفی کرد. اما معمولا هر مرکز دندانپزشکی تنها از چند برند محدود استفاده می کند و بیمار مجبور است بین آن ها انتخاب خود را انجام دهد. با این حساب در این مقاله تلاش می کنیم بهترین برندهای ایمپلنت موجود در ایران را معرفی کنیم.

ایمپلنت دندان سوئیسی

پرطرفدارترین و بهترین ایمپلنت در جهان، ایمپلنت های سوئیسی هستند. بنا به اعتقاد بسیاری از پزشکان بهترین مارک ایمپلنت در جهان، اشترومن سوئیس است. قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی معمولا از ایمپلنت های آمریکایی، آلمانی و کره ای بیشتر است. برندهای سوئیسی زیادی ایمپلنت تولید می کنند که در ادامه ۴ تا از معروفترین ها را معرفی می کنیم.

ایمپلنت اشترومن Straumann

برند ایمپلنت اشترومن یک شرکت بسیار معروف سوئیسی است که جزء قدیمی ترین تولید کننده های ایمپلنت در جهان به حساب می آید. اشترومن تنها یک تولید کننده ایمپلنت نیست. این شرکت علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، با بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز همکاری می کند. به همین دلیل در ساخت ایمپلنت هایش از آخرین فناوری ها استفاده می کند. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند ایمپلنت اشترومن بهترین نوع ایمپلنت در ایران است، پس طبیعتا نباید انتظار قیمت پایین از آن داشت.

انواع برند ایمپلنت دندان

ایمپلنت سوئیسی sic

ایمپلنت دندان سوئیسی sic از برندهای خوبی است که در ایران هم موجود می باشد. ایمپلنت های ساخته شده توسط این شرکت تنوع بسیار زیادی دارند و برای انواع ایمپلنت دندان مناسب هستند.

ایمپلنت دندان spi

ایمپلنت سوئیسی اس پی آی یکی دیگر از برندهای مطرح سوئیس است که در واقع نام اصلی شرکت تولید کننده آن Thommen است. این شرکت در سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرد و از این نظر به نسبت برند اشترومن جدیدتر است. ایمپلنت دندان برند spi از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با اکثر پروتزهای دندانی سازگار است.

ایمپلنت سوئیسی بیودنتال

ایمپلنت بیودنتال از برندهای شناخته شده در ایران است که بیش از ۲۰ سال سابقه تولید ایمپلنت دندان را دارد. این شرکت در ساخت محصولات خود از متریال با کیفیتی استفاده می کند، به همین ویژگی شاخص محصولات آن این است که به سرعت با استخوان فک ادغام می شوند.

ایمپلنت دندان آلمانی

شاید کیفیت ایمپلنت های المانی مانند ایمپلنت سوئیسی نباشد، اما به هر حال نمی توان منکر این شد که ایمپلنت های آلمانی جزء بهترین ایمپلنت های بازار هستند. به طور کلی کیفیت ایمپلنت دندان المانی از کره ای بالاتر است.

بهترین نوع ایمپلنت آلمانی ICX است. قیمت ایمپلنت آلمانی به نسبت کیفیت بالای آن بسیار به صرفه است. میزان ماندگاری ایمپلنت های آلمانی بسیار بالا است.

انواع برند ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان کره ای

ایمپلنت های کره ای اقتصادی ترین انواع ایمپلنت هستند. اما نباید تصور کنید که به علت قیمت پایین، کیفیت ساخت آن ها خوب نیست. به بیان دیگر اگر ایمپلنت کره ای به وسیله یک جراح ماهر گذاشته شود، دیگر هیچ وقت نیازی به تعویض نخواهد داشت.  به علاوه برندهای کره ای ایمپلنت به سرعت در حال پیشرفت هستند و روز به روز کیفیت آن ها افزایش می یابد.

قیمت انواع ایمپلنت

با توجه به تنوع بالای برندها نمی توان قیمت کلی ایمپلنت را مشخص کرد. اما قیمت انواع ایمپلنت در سال ۱۴۰۱ چیزی در بین ۷ تا ۱۳ میلیون تومان است. البته این تنها قیمت ایمپلنت دندان است و کل فرایند ایمپلنت شامل موارد دیگری نیز هست.

در آخر می توان گفت که انواع مختلف ایمپلنت در ایران موجود است و نمی توان با قطعیت گفت کدام از همه بهتر است. به علاوه یادتان باشد مهارت دندانپزشک بعضا از کیفیت ایمپلنت مهمتر است. به علاوه در مواردی مانند وقتی که میزان تراکم استخوان فک شما پایین است بهتر از ایمپلنت های با کیفیت تر مثل سوئیسی یا آلمانی استفاده کنید.

منبع