ایمپلنت دندان به روش دیجیتال

Dental implants in Iran

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان
ایملنت به روش دیجیتال

بدون جراحی – بدون برش لثه و بخیه – بدون درد – در ده دقیقه

تماس با مطب دندانپزشکی

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان وسیله ای فلزی است که در استخوان فک قرار می گیرد تا دندان مصنوعی را به فک وصل کند. ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده است؛ شامل تاج، تکیه گاه و پیچ. تاج بخش بالایی ایمپلنت است که شبیه دندان طبیعی شما است. تکیه گاه به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند و تاج و پیچ را به هم وصل می کند. پیچ به عنوان ریشه دندان عمل کرده و تاج را در استخوان فک تثبیت می کند.

قیمت ایمپلنت دندان

چرا ایران را برای ایمپلنت دندان انتخاب کنید؟

وقتی صحبت از ایران می شود این سوال پیش می آید که چرا تعداد فزاینده ای از افراد ترجیح می دهند به جای انجام درمان های دندانپزشکی در کشورهای دیگر، ایران را انتخاب می کنند.

ایران به عنوان یک رقیب قدرتمند در ارائه خدمات دندانپزشکی از نظر هزینه و کیفیت برای بسیاری از کشورهای غربی و همچنین کشورهای آسیایی محسوب می شود.

به لطف توسعه تکنیک ها و امکانات دندانپزشکی، کیفیت ایمپلنت های دندانی در ایران یکی دیگر از عوامل مهم ترغیب افراد برای انتخاب این کشور برای خدمات دندانپزشکی است.

علاوه بر این، مطالعات میزان موفقیت بالا را برای ایمپلنت دندان در ایران نشان می دهند. طبق مطالعه ای که روی کاشت دندان در ایران انجام شده است، از مجموع 2381 ایمپلنت، 99.1% موفقیت آمیز بوده و میزان شکست تنها 0.8% بوده است. بنابراین، هیچ نگرانی بابت ایمپلنت دندان نخواهید داشت.

ایمپلنت دندان

کلینیک ها و متخصصین ایمپلنت دندان در ایران

در ایران کلینیک های ایمپلنت دندان طیف کاملی از روش های کاشت ایمپلنت را ارائه می کنند. آن ها تمام استانداردهای بین المللی را رعایت کرده و به امکانات پیشرفته مجهز هستند.

کشور ما ایران از جامعه دندانپزشکان با تجربه و آموزش دیده برخوردار است که حتی در دانشگاه های معتبر ایالات متحده یا اروپا تحصیل کرده اند. شانس موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت به تجربه دندانپزشک بستگی دارد، چون در این روش هنر و تجربه به اندازه علم اهمیت دارد. به همین دلیل، انتخاب کشوری مانند ایران که دندانپزشکان بسیار مجربی دارد، به شما کمک می کند تا ایمپلنت دندان را با رضایت کامل پشت سر بگذارید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

اگر کنجکاو هستید در مورد خود این روش بشنوید، این بخش برای شما مناسب است. کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال بدون جراحی – بدون برش لثه و بدون درد حدود ده دقیقه طول می کشد. دندانپزشک از بی حسی موضعی برای جراحی استفاده می کند، مگر اینکه ایمپلنت های متعددی داشته باشید. در این حالت ممکن است به بی هوشی عمومی یا آرامبخش نیاز داشته باشید.

این روش با قرار دادن پیچ در استخوان فک آغاز می شود. حدود 2 تا 4 هفته طول می کشد تا پیچ در جای خود قرار بگیرد. تاج بعد از حدود 3 ماه در پیچ قرار خواهد گرفت. این دو مرحله با توجه به شرایط فک شما ممکن است همزمان و یا در جلسات مختلف انجام شود. به همین خاطر برخی افراد تنها کاشت پیچ خود را در ایران انجام می دهند.

علاوه بر این، اگر استخوان فک شما برای دریافت یا نگه داشتن ایمپلنت کافی نباشد، ممکن است قبل از کاشت نیاز به جراحی پیوند استخوان داشته باشید. در این صورت چند ماه طول می کشد تا استخوان فک شما بهبود پیدا کند.

ایمپلنت دندان

دوران نقاهت ایمپلنت دندان

دوره نقاهت ایمپلنت دندان به عوامل زیادی از جمله تعداد دندان های کاشته شده و شرایط استخوان بستگی دارد. فرآیند درمان می تواند 3 تا 6 ماه طول بکشد. با این حال، شما می توانید 2 تا 3 روز پس از جراحی به زندگی عادی خود برگردید.

در طول روزهای اول پس از جراحی ممکن است درد، ناراحتی و خونریزی را تجربه کنید. برخی افراد تورم را در اطراف دندان کاشته شده مشاهده می کنند. این عارضه پس از مدتی فروکش می کند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان در ایران

در حالی که کاشت ایمپلنت در اکثر کشورهای توسعه یافته هزینه زیادی برای شما دارد، می توانید تا 70 درصد هزینه را در ایران پس انداز کنید. یک ایمپلنت دندان در ایران بسته به نوع ایمپلنت  تا  قیمت دارد. ممکن است هزینه ای بین  تا  برای قرار دادن تاج اضافه شود.

قیمت ایمپلنت دندان در ایران، زمانی که چند ایمپلنت داشته باشید مقرون به صرفه تر می شود. ایمپلنت های چندگانه در کشورهای مختلف چندین هزار دلار هزینه دارند، در حالی که شما می توانید آن را با دست کم ده میلیون تومان در ایران انجام دهید.

انواع ایمپلنت های دندانی مورد استفاده در ایران

تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم فلزاتی هستند که به طور گسترده در ایمپلنت ها مورد استفاده قرار می گیرند و به مدت طولانی دوام می آورند. با این حال، چند مشکل دارند، از جمله رد شدن توسط سیستم ایمنی فرد، حساسیت سلولی و آلرژی. با توجه به این معایب، ایمپلنت زیرکونیا (Zirconia) به عنوان جایگزینی برای ایمپلنت های تیتانیوم معرفی شده است. مشخص شده که این ایمپلنت نه تنها ویژگی های مثبت تیتانیوم را دارد بلکه فاقد معایب آن است. با توجه به این موضوع دندانپزشکان ایرانی ایمپلنت های تیتانیوم و زیرکونیا را طبق شرایط بیمار ترجیح می دهند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

  • راحت بودن

ایمپلنت های دندانی معمولا باعث می شوند که شما احساس راحتی بیشتری نسبت به سایر روش ها داشته باشید. ایمپلنت طبیعی بوده و معمولاً مشکلی در خوردن و جویدن ایجاد نمی کنند.

  • مراقبت آسان

دندان های مصنوعی ثابت شده با ایمپلنت با نخ دندان، مسواک زدن و معاینات معمول دندان تطبیق پذیر هستند.

  • دوام

ایمپلنت های دندانی معمولاً برای چندین دهه بدون هیچ گونه تعمیر یا جایگزینی دوام می آورند.

  • راحتی هنگام صحبت کردن

افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند ممکن است مشکلات گفتاری داشته باشند و دندان مصنوعی از جای لیز بخورد. اما ایمپلنت های دندانی به طور محکم به استخوان فک متصل می شوند بدون اینکه مشکلی در صحبت کردن برای فرد ایجاد کنند.

  • استحکام

ایمپلنت های دندانی معمولاً سفت تر از دندان های طبیعی بوده و کاملاً کاربردی هستند.

  • عملکرد بهتر

این تکنولوژی در مقایسه با دندان های طبیعی شما عملکرد بسیار خوبی دارند. علاوه بر این بر دندان های سالم کنار خود تاثیر نمی گذارند و یا منجر به تحلیل استخوان در فک نمی شوند.

ویکی پدیا

ایمپلنت دندان

22 پاسخ
  1. امیر
    امیر گفته:

    سلام، وقت بخیر. میخواستم بدونم میشه تعداد کمتری ایمپلنت کار گذاشت تا پروتز متحرک بوسیله آنها ثابت بشه؟ مثلا دو تا بالا دوتا پایین گذاشته بشه و بعد یه دست پروتز بالا و پایین ساخت،

    پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      سلام – خیر . برای فک بالا حدود 8 عدد و برای فک پایین 6 عدد نیاز است تا پروتز ثابت و محکم بماند. آقای دکتر در ویدیوی آخر توضیح دادند

      پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      سلام
      اگر ریشه سالم باشد و عفونت یا مشکل خاصی نباشد توصیه می شود همزمان انجام شود .

      پاسخ
  2. کمال سلیمانی
    کمال سلیمانی گفته:

    سلام من فک بالا مصنوعی دارم پایین ۶تا دندان خودم هست جلو میخوام کلی اینپلنت کنم چند تا باید در نظر بگیریم
    واین که بعد از جا پیچ okشد سه ماه طول میکشه من دندان ندارم غذا نمیشه خورد ممنون میشم راهنماییم کنید وهزینه هم برام بگید ممنون میشم

    پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      سلام
      مشاوره و ویزیت آقای دکتر رایگان هست . لطفا حضورا تشریف بیارید آقای دکتر ببینند و دقیقا اعلام کنند.

      پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      سلام
      در حال حاضر خیر . پایه ایمپلنت حداقل سه ماه زمان نیاز دارد تا با استخوان فک جوش بخورد.

      پاسخ
  3. وحید
    وحید گفته:

    درود بر شما

    با توجه به فرایند چند ماهه ایمپلنت دندان که بعدادر سایت هم امده است چرا در ابتداتاکید بر 10 دقیقه ای بودن کاشت دندان می شود. روش جالبی نیست. با سپاس

    پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      فرایند جوش خوردن پایه با استخوان فک حداقل سه ماه طول می کشد . ربطی به روش کاشت ندارد . در این روش کاشت پایه بدون جراحی و بدون درد انجام می شود که نسبت به روش های سنتی و قدیمی بسیار کارآمدتر و کم تهاجمی تر هست .

      پاسخ
  4. مجید
    مجید گفته:

    سلام عرض احترام ، آیا امکان دارد در فاصله ۳ ماه زمان که فرمودید می‌شود بعداز نسب ایمپلنت می‌شود در این مدت روکشی بصورت موقت قرارداد یا حتی فقط در ساعت و مکان های خاصی از آن استفاده نمود
    با تشکر

    پاسخ
  5. طاهره کمالی
    طاهره کمالی گفته:

    با سلام.
    من ۲۰ سال هست که دیابت دارم و انسولین میزنم. میخواستم ببینم میتونم ایمپلنت کنم.

    پاسخ
  6. طاهره کمالی
    طاهره کمالی گفته:

    این مدل ایمپلنت چون مثل مدلهای قبلی لثه برش نمیخوره آیا میتونه دوام داشته باشه و مدت عمر اون چقدره

    پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      سلام
      از نظر دوام با روش های قدیمی هیچ فرقی نمی کنه . فقط مشکلات روش های قدیمی را ندارد. در این روش هم پایه کاملا در استخوان فک جاسازی می شود .

      پاسخ
  7. مرضیه
    مرضیه گفته:

    سلام. وقت بخیر. ایمپلنت من از قسمت تکیه گاه لق شده که جای دیگری در سال ۸۵ انجام دادم ولی دیگه به اون دکتر دسترسی ندارم آیا مشکل من قابل حله

    پاسخ
    • hamidreza
      hamidreza گفته:

      سلام توصیه می کنم به یک دندانپزشک با تجربه در حوزه ای ایمپلنت مرجعه بفرمایید از نزدیک معاینه و بررسی کنند.

      پاسخ
  8. احمد
    احمد گفته:

    سلام دوست عزیز دندانهای ردیف پاین من جلو تر از ردیف بالای هست و دو دندان فک هم خراب شده

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست خدمات گلوریا سنتر – آدرس و شماره تلفن های تماس در پایین همین صفحه قرار دارد

لیست مقالات – آدرس و شماره تلفن های تماس در پایین همین صفحه قرار دارد