چه مدت بعد از میکرونیدلینگ می توانم فیشیال انجام دهم؟

چه مدت بعد از میکرونیدلینگ می توانم فیشیال انجام دهم؟

عمل زیبایی میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش های مبارزه با پیری و چین و چروک هاست. در ابتدا این عمل زیبایی در کشور کره ی جنوبی به اجرا در آمد. بعد از آن با سرعت زیاد در کشور های دیگر گسترش پیدا کرد.

قرن هاست که آدم ها به دنبال راه های مبارزه با پیری و چین و چروک ها بودند. در دنیای کنونی تقریبا انجام هر کاری بخصوص در حوزه ی عمل های زیبایی ممکن شد.

بسیاری از ما به دلایل مختلفی طراوت و شادابی پوست خود را از دست می دهیم. ممکن است انواع روش های درمانی را جهت درمان پوست خود امتحان کنیم.

افزایش سن، آب و هوای منطقه، مشکلات وراثتی و ژنتیکی و غیره هر کدام به شیوه ی خود پوست ما را از حالت شاداب و جوانی جدا می کنند و پوست ما طعمه ی انواع چین و چروک و لک ها می شود.

میکرونیدلینگ یکی از موثر ترین روش های درمان انواع لک، آکنه تیرگی های پوست و چین و چروک هاست.

در این مقاله قصد داریم به طور کلی در مورد مراقبت های قبل و بعد از میکرونیدلینگ توضیح دهیم و اینکه در چه مدت  پس از میکرونیدلینگ می توان روتین پوستی قبلی خود را از سر بگیریم.

مراقبت های اولیه قبل از عمل

از آن جایی که میکرونیدلینگ یکی از عمل های تقریبا تهاجمی جهت جوان سازی پوست می باشد لازم است در قبل و بعد از عمل به خیلی از نکات مراقبتی توجه کنید.

تعدادی از توصیه های قبل از عمل میکرونیدلینگ را در لیست زیر بخوانید:

  • ترک مصرف هر گونه مواد الکلی و دخانیات مانند سیگار از دو روز قبل از عمل الزامی می باشد. سیگار و دخانیات موجب می شوند پوست شما استعداد بیشتری در ملتهب شدن پیدا کند. همچنین احتمال بروز عفونت های شدید را افزایش می دهند. اگر این مسئله را قبل از عمل رعایت نکنید مطمئن باشید قرار است با تورم و کبودی پوست خود مواجه شوید.
  • مصرف کافئین را محدود کنید.
  • اگر شما یک خانم باردار یا شیرده می باشید توصیه می شود عمل میکرونیدلینگ را انجام ندهید.
  • در دوره ای که سرما خورده اید یا دچار آنفولانزا شده اید برای عمل میکرونیدلینگ اقدام نکنید و تا زمان بهبودی کامل منتظر بمانید.
  • قبل از عمل اطمینان حاصل کنید که پوست شما از تبخال و هر نوع عارضه ی پوستی عاری باشد.
  • بهتر است تا دو هفته قبل از عمل، از انجام عمل های زیبایی بوتاکس، پر کننده های پوستی، لیزر، لایه برداری، فیشیال و غیره اجتناب کنید.

از یک ساعت قبل از عمل می بایست کرم بی حس کننده ای که پزشک به شما توصیه کرده است را بر پوست خود بمالید. توجه داشته باشید که کرم در نواحی چشم و نواحی لب باید با احتیاط مالیده شود.

میکرونیدلینگ باعث می شود کلاژن سازی پوست افزایش پیدا کند و این مسئله به درمان پوست و بازگرداندن طراوت و جوانی آن کمک می کند.

چه مدت بعد از میکرونیدلینگ می توانم فیشیال انجام دهم؟

تا چه مدت پس از میکرونیدلینگ می توانیم فیشیال صورت انجام دهیم؟

سوال اصلی ما از این مقاله این است که تا چه مدت پس از عمل می توانیم به روتین پوستی قبلی خود باز گردیم؟ چه زمانی انجام دادن فیشیال برای پوست ما بی خطر است؟

به دلیل ملتهب شدن و تورم پوست در بعد از عمل لازم می شود که از هرگونه عامل تحریک کننده ی پوست دوری کنیم. انجام کارهایی همچون فیشیال، بوتاکس و غیره به طور مستقیم به تحریک پوست منجر می شوند. تا وقتی که دوره ی نقاهت عمل به پایان برسد لازم است از انجام فیشیال صرف نظر کنید. تقریبا این مدت بین یک الی دو هفته متغیر است. طبق توصیه ی پزشک و شرایط پوستی خود ممکن است این مدت کم تر یا بیشتر باشد.

بعد از عمل میکرونیدلینگ پوست حالت آفتاب سوختگی متوسط به خود می گیرد. ورم چشم ها یا صورت در روزهای اولیه کاملا طبیعی می باشد و نیازی به نگرانی نیست.

ممکن است در ۵ روز اول پوست حالتی سفت و خشک به خود بگیرد و از روز پنجم تا چهاردهم وارد مرحله ی  پوسته پوسته شدن شود.

معمولا از ۴۸ ساعت بعد از عمل میکرونیدلینگ می توان روتین پوستی قبلی خود را از سر گرفت. باز توجه کنید که هیچ وقت پوستتان را بیش از حد تحریک نکنید.

چه مدت بعد از میکرونیدلینگ می توانم فیشیال انجام دهم؟

مراقبت بعد از عمل میکرونیدلینگ

در اینجا لیستی از نکات مهم پس از عمل میکرونیدلینگ برای شما تهیه کردیم.

  • روز اول صورت خود را نشویید.
  • برای آرام کردن تورم و التهاب می توانید از بسته های سرد استفاده کنید.
  • هنگام شستشوی صورت از پاک کننده های ملایم و آب ولرم استفاده کنید و با پارچه ای تمیز و نرم صورت خود را خشک کنید.
  • با دست های آلوده به پوست خود دست نزنید. همیشه مطمئن شوید قبل از لمس پوست صورت خود دست هایتان خوب شسته شده باشند. دست زدن به پوست با دست های آلوده باعث می شود پوست شما عفونت کند و این مسئله به پروسه ی درمان صدمه جدی وارد می کند.
  • تا یک هفته پس از عمل از برس های برقی پاک کننده استفاده نکنید.
  • سرم های آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و سوزش پوست کمک می کنند از آن ها استفاده کنید.
  • برای آبرسانی از هیالورونیک اسید استفاده کنید.
  • تا سه روز پس از عمل از آرایش کردن خودداری کنید.
  • برس های آرایشی کاملا تمیز برای خود انتخاب کنید.
  • تا سه الی چهار روز از قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب خودداری کنید. اشعه ی فرا بنفش آفتاب اثرات مخربی بر روند بهبودی پوست می گذارد.

تا اینجا هر آنچه لازم بود در مورد مسائل مراقبتی پس از عمل میکرونیدلینگ بدانید را برای شما توضیح دادیم. توجه کنید که حتما توصیه های پزشکی خود را مو به مو اجرا کنید تا نتیجه ی عمل شما به طور کامل برای تان رضایت بخش باشد. میکرونیدلینگ به دلیل تهاجمی بودن، پوست را در حساس ترین موقعیت خود قرار می دهد با مراقبت های درست می توانید پوستی زیبا، شاداب و جوان برای خود داشته باشید.

چه مدت بعد از میکرونیدلینگ می توانم فیشیال انجام دهم؟

منابع

مقاله سایتWIFH

سایت skin care