آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟

 آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟

یکی از بارزترین سوالاتی که افراد از ما می پرسند این است که آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟ در این بخش از مقاله در نظر داریم به طور کامل پاسخ این سوال را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین اطلاعات مفید در مورد مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ ارائه خواهد شد. میکرونیدلینگ به دلیل کارایی فوق العاده خوبی که دارد توانسته توجه بسیاری را به سوی خود جلب  کند ولی بی توجهی به نکات قبل و بعد از آن می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پوست شما بعد از میکرونیدلینگ به مقدار بسیار زیاد حساس می شود. به همین دلیل توصیه نمی شود هیچ گونه اقدامی دیگری بر روی پوست انجام گردد. در غیر این صورت ممکن است گرفتار برخی از بیماری های پوستی باشید. البته پزشک معالج اطلاعات کامل در مورد باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ را در اختیار شما قرار خواهد داد. بی توجهی به این نکات می تواند هم مشکلات زیادی برای پوست شما حاصل کند و هم در نتیجه نهایی میکرونیدلینگ تاثیر نامطلوب داشته باشد.

آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را جدی بگیرید. از مهمترین نکاتی که باید در اولویت قرار گیرد می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • به مدت 24 ساعت از استحمام پرهیز کنید.
  • رفتن به حمام های بخار، سونا یا انجام شنا جکوزی به دلیل باز بودن منافذ پوست توصیه نمی شود.
  • به مدت یک هفته از داروهای ضد التهاب از جمله ایبوپروفن و ادویل را پرهیز کنید.
  • تا سه روز ورزش نکنید.
  • تحت هیچ شرایط از کمپرس یخ استفاده نکنید.
  • به مدت دو روز هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.
  • استفاده از الکل و غذاهای تند و همچنین نوشیدنی های داغ به مدت یک هفته ممنوع است.
  • در صورت داشتن التهاب و درد می توانید زیر نظر خود از استامینوفن استفاده کنید.
  • به منظور ترمیم پوست، نوشیدنی های زیاد مصرف کنید.
  • از مصرف لبنیات، گندم و شکر تا زمانی که به طور کامل بهبود یابید پرهیز کنید.
  • توصیه می شود به مدت یک هفته به پشت بخوابید.
  • آناناس تازه و آب آلبالو در درمان و ترمیم پوست بسیار مفید هستند پس مصرف این نوع از میوه ها را در اولویت قرار دهید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ می تواند احتمال ابتلا به عوارض این فرایند را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش دهد.  متناسب با نوع پوست و بیماری هایی که ممکن است فرد داشته باشد، پزشک معالج توصیه های لازم را ارائه خواهد داد. همچنین در پاسخ به سوال، آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟ باید بگوییم به هیچ وجه نباید از لیزر استفاده کنید. 

آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم

مراقبت های حین انجام فرایند میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را بررسی کرده ایم ولی بهتر است برخی از نکات را نیز در حین انجام میکرونیدلینگ جدی بگیرید. به عنوان مثال بلافاصله بعد از این فرایند از یک ماسک هیالورونیک اسید استفاده کنید. همچنین استفاده از لیدوکائین موضعی به مدت نیم ساعت قبل از میکرونیدلینگ می تواند مفید باشد. اگر در ناحیه ای که قرار است این فرایند انجام شود تاتو دارید حتما به اپراتور اطلاع دهید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بعد از میکرونیدلینگ اگر گرفتار هرگونه عارضه ی خاصی باشید که به راحتی از بین نرود، باید چه اقدامی انجام دهید؟ به طور کلی میکرونیدلینگ یک روش درمانی با کمترین میزان عارضه است ولی اگر علائم زیر در شما تشدید یابد، حتما با پزشک خود در ارتباط باشید.

  • تب بیشتر از ۳۸ درجه
    • تهوع
    • کهیر
    • ترشح زرد یا اینکه سبز رنگ
    • خونریزی
    • سردرد

بعد از میکرونیدلینگ، احتمال ابتلا به عفونت پوست و بروز حساسیت های مختلف به دلیل عدم ضدعفونی تجهیزات و استریل کامل بسیار زیاد است. به همین دلیل به شدت توصیه می کنیم که کلینیک های معتبر را برای انجام میکرونیدلینگ انتخاب کنید. در یک کلینیک معتبر مطمئن خواهید بود که مراقبت های لازم به خوبی رعایت می شود.

آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم

سوالات متداول در مورد مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟

توصیه می شود که بعد از میکرونیدلینگ به مدت دو هفته از انجام لیزر پرهیز کنید. در غیر این صورت ممکن است به عارضه های مختلفی مبتلا شوید.

پوسته پوسته شدن پوست و خارش آن بعد از میکرونیدلینگ امر طبیعی است؟

از عوارض میکرونیدلینگ می توان به پوسته پوسته شدن و خارش پوست اشاره کرد. این نوع از عارضه ها کاملا طبیعی هستند. با استفاده از پمادهای ترمیمی و آبرسان می توان از تشدید این مشکلات جلوگیری کرد. تیره و پوسته پوسته شدن پوست بعد از این فرایند هیچ گونه نگرانی ندارد.

بعد از میکرونیدلینگ بند انداختن می تواند مشکلی ایجاد کند؟

بعد از میکرونیدلینگ یکی از اشتباه ترین کارهایی که ممکن است انجام شود بند انداختن است. توجه بعد از روش، پوست به مقدار کافی حساس است و بند انداختن می تواند میزان التهاب و قرمزی آن را دو چندان کند. همین مورد نیز به نوبه ی خود سبب افزایش دوره ی نقاهت بعد از میکرونیدلینگ می شود. توصیه می شود تا سه هفته بعد از این فرایند، از بند انداختن پرهیز کنید.

بعد از میکرونیدلینگ تا چه مدت باید از ضد افتاب استفاده کنم؟

پیشنهاد می شود تا حداقل یک ماه بدون استفاده از ضد افتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

بعد از میکرونیدلینگ استفاده از شوینده های مخصوص صورت امکان پذیر است؟

5 ساعت بعد از انجام این فرایند می توانید صورت خود را با سرم های مخصوص بشویید.

جمع بندی

آیا می توانم بعد از میکرونیدلینگ از لیزر استفاده کنم؟  خیر. بعد از میکرونیدلینگ پوست حساس شده و با خارش، پوسته پوسته شدن و همچنین التهاب همراه است. به همین دلیل از انجام لیزر یا بند انداختن پرهیز کنید. قبل از انجام میکرونیدلینگ نیز پیشنهاد می کنیم مشاوره ی تخصصی برای مراقبت های قبل و بعد از آن را به دست آورید. در این صورت با کسب اطلاعات می توانید از نتیجه ی نهایی میکرونیدلینگ رضایت بیشتری به دست آورید. در این بخش از مقاله سعی کردیم به مراقبت های مهم بعد از این فرایند اشاره کنیم. امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید بوده باشد.