بعد از میکرونیدلینگ چه چیزی روی پوست قرار دهیم؟

از آنجایی که میکرونیدلینگ یکی از موثر ترین روش های شناخته شده جهت مبارزه با پیری می باشد افراد زیادی به انجام این عمل زیبایی اقدام می کنند.  این عمل در سال های اخیر به صورت گسترده ای توسط پزشکان پوست و زیبایی در کشور های مختلف درحال انجام است.

این عمل شیوه ای از طب سوزنی می باشد که باعث می شود پوست کلاژن سازی را افزایش دهد. در نتیجه افزایش کلاژن سازیلک ها، آکنه ها و چین و چروک های پوست از بین خواهند رفت.

میکرونیدلینگ از نوع روش های تهاجمی می باشد که جهت جوان سازی پوست انجام می شود. قبل و بعد از انجام عمل لازم است به نکات زیادی توجه کنید تا عمل زیبایی درست و رضایت بخشی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به تمام جزئیات و نکات مراقبت های بعد از عمل میکرونیدلینگ بپردازیم.

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

عمل میکرونیدلینگ با ایجاد صدها زخم های ریز بر روی پوست انجام می شود. این جمله به وضوح بیان می کند که پس از انجام عمل میکرونیدلینگ، پوست تا چه حد به مراقبت نیاز دارد.

سوال اصلی ما از این مقاله این است که پس از میکرونیدلینگ چه موادی را لازم است روی پوست خود قرار دهیم؟

از آنجایی که پوست تحت اثر عملی تقریبا خشن قرار گرفته بود به مواد و سرم هایی که التیام و جوان سازی را سرعت می بخشند نیاز پیدا می کند.

میکرونیدلینگ اثر سرم های جوان ساز را افزایش می دهد. در این زمان پوست نیاز دارد به سرعت ترمیم شود.

حالا می خواهیم بدانیم از چه محصولاتی برای پوست، پس از عمل استفاده کنیم؟

آیا می توان در هر زمانی از هر سرم برای پوست خود استفاده کنیم؟

تمام این اطلاعات را می بایست در جلسات مشاوره از پزشک خود کسب کنید. در نظر داشته باشید که هیچ وقت به صورت سر خود از هر محصولی استفاده نکنید چون ممکن است اثرات مخرب وحشتناکی را برای صورت شما بوجود آورد.

بعد از میکرونیدلینگ چه چیزی روی پوست قرار دهیم؟

آیا کرم صورت و سرم با یکدیگر متفاوت اند؟

البته که سرم و کرم صورت با یکدیگر تفاوت دارند. سرم ها ترکیبی سبک تر و تاثیر گذار تری را نسبت به کرم های صورت دارند. غلظت مواد در سرم ها قوی تر است این مسئله باعث می شود به صورت عمیق تری به پوست نفوذ کنند و تاثیر بیشتری جهت بهبود پوست داشته باشند.

پس از عمل میکرونیدلینگ بلا فاصله می توان از سرم ها استفاده کرد. در نظر داشته باشید که پس از میکرونیدلینگ تا ۱۴ روز تنها از یک محصول استفاده کنید. تا وقتی که دوره ی نقاهت تکمیل نشود نمی توانید به روال و روتین پوستی قبلی خود باز گردید.

قطعا پزشک و تکنسین شما پس از عمل میکرونیدلینگ هر آنچه صورت شما برای روز اول نیاز دارد را برای‌تان استفاده خواهند کرد و شما می بایست تا چند ساعت بعد از آن، پوست خود را بدون شوینده بشویید.

پس از میکرونیدلینگ از چه سرم هایی استفاده کنیم؟

مسلماً استفاده از هر سرمی توصیه نمی شود و باید هنگام خرید محصول، به خوبی بررسی کنید سرمی که خریداری می کنید قطعا همان چیزی باشد که برای پوست شما لازم است.

از آنجایی که پوست شما در حالت حساسی قرار دارد و زود تحریک می شود سرم های نا مناسب که حاوی مواد های نا مطمئن یا با غلظت زیاد هستند باعث ایجاد آسیب های پوستی برای شما می شوند.

برای روز های ابتدایی استفاده از سرم با ویژگی های زیر توصیه می شود:

  • ملایم و غیر تحریک کننده
  • موجب باز سازی و التیام پوست شوند.
  • پوست را به تولید کلاژن و الاستین تشویق کنند.
  • پوست را هیدراته نگه دارند.

نمونه ای از سرم های مناسب بلا فاصله پس از میکرونیدلینگ

  • اسید هیالورونیک:

اسید هیالورونیک جزء یکی از بهترین انتخاب هاست که برای انواع پوست مفید است. به دلیل اینکه بدن ما نیز این ماده را تولید می کند احتمال ایجاد واکنش های نامناسب بدن نسبت به این سرم کاهش پیدا می کند. این سرم به هیدراته ماندن پوست کمک می کند. ترجیحا از سرم خالص اسید هیالورونیک استفاده کنید.

  • پپتید ها:

اگر قبل از عمل میکرونیدلینگ از سرم های پپتید استفاده می کردید می توانید بلافاصله بعد از عمل نیز از آن ها استفاده کنید در غیر این صورت لازم است استفاده از این نوع سرم ها را به تعویق بیندازید. پپتید ها به تولید کلاژن کمک شایانی می کنند. استفاده از پپتید ها در روتین پوستی باعث می شود چین و چروک ها از بین بروند و پوست منعطف تری داشته باشید. سرم پپتید مس مناسب ترین آن هاست.

استفاده از این سرم ها برای هفته ی اول پس از میکرونیدلینگ توصیه می شود. پس از هفت روز میکرو کانال های پوستی شما بسته می شوند اما پوست کماکان حساس و تحریک پذیر است.

بعد از میکرونیدلینگ چه چیزی روی پوست قرار دهیم؟

نمونه سرم های مورد استفاده در یک هفته پس از میکرونیدلینگ

  • EGF فاکتور های رشد اپیدرمی:

EGF نوعی پروتئین است که در پوست ما وجود دارد. تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک وظیفه این پروتئین می باشد. از این سرم جهت بهبود سریع زخم ها استفاده می شود.

  • سرامید ها:

نیمی از لایه ی فوقانی پوست ما را سرامید ها تشکیل می دهند. وظیفه ی آن ها باز سازی و ترمیم پوست می باشد. تنظیم رطوبت پوست و مراقبت از پوست در برابر عناصر مضر از ویژگی های آن می باشد.

  • نیاسینامید:

نوعی ماده ی تسکین دهنده و ضد التهاب که رطوبت را درون خود نگه می دارد. چربی پوست را تنظیم می کند. منافذ پوستی را می بندد. در نظر داشته باشید تنها پس از گذشت سه روز بعد از عمل می توانید از این نوع سرم برای پوست خود استفاده کنید.

در هفته ی دوم از چه نوع سرم هایی می توان استفاده کرد؟

پوست پس از یک هفته از عمل میکرونیدلینگ  تقریبا مراحل اصلی دوره ی نقاهت را گذرانده است. پوست می تواند پس از یک هفته محصولات قوی تری را تحمل کند. در لیست زیر به تعدادی از سرم های مفید و روتینی اشاره خواهیم کرد.

  • ویتامین c
  • رادیکال های ویتامینE
  • رتینول A

بعد از میکرونیدلینگ چه چیزی روی پوست قرار دهیم؟

منابع: مقاله سایتPMU