آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟

در این بخش از مقاله در نظر داریم به صفر تا صد در مورد رابطه کرم های مربوط کننده و جوش های صورت بپردازیم و اطلاعات مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب راهنمایی بیشتر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. به احتمال زیاد شما نیز شنیده اید که استفاده از کرم های پوستی چربی می تواند سبب ایجاد جوش در صورت باشد ولی واقعیت این است که استفاده ی نامناسب این کرم ها است که سبب ایجاد این نوع از مشکلات می شود. پوست های چرب به طور ذاتی مستعد جوش و آکنه هستند. اگر شما از کرم های بی کیفیت و آبرسان های نامرغوب استفاده کنید، در معرض این نوع از مشکلات پوستی خواهید بود. در واقع پوست اشباع شده از چربی می تواند عامل اصلی جوش باشد.

برای استفاده از کرم های مرطوب کننده قرار است هزینه کنید، پس قبل از خرید و انتخاب هر یک از آنها سعی کنید با دریافت مشاوره ی تخصصی بهترین محصول را متناسب با نوع پوست خود در اولویت قرار دهید. آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟ این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد می پرسند. همه ی ما خواهان پوستی سالم و بی عیب هستیم. مراقبت از پوست می تواند بهترین راهکار برای رسیدن به این هدف باشد. البته هرگونه ندانم کاری می تواند مشکلات موجود را دو چندان کند. همه ی افراد به خصوص افرادی که پوست مستعد جوش دارند باید در انتخاب لوازم آرایشی، توجه ویژه ای داشته باشند.

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند

به چه علتی کرم های مرطوب کننده عامل ایجاد جوش در پوست هستند؟

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟ مرطوب کننده های چربی به خودی خود نمی توانند سبب ایجاد جوش بر روی صورت باشند. در واقع استفاده ی بیش از حد از این محصولات است که می تواند منافذ باز پوست شما را مسدود کند و عامل رسیدن اکسیژن به پوست باشد. در این صورت است که باکتری های طبیعی که وظیفه ی مراقبت از پوست را دارند از بین رفته و زمینه برای ایجاد آکنه یا هر گونه بیماری پوستی فراهم می شود.

در بررسی رابطه بین کرم های پوستی و جوش های صورت باید بگوییم که سعی کنید اصول استفاده از آنها را به خوبی در اولویت قرار دهید. در این صورت قادر خواهید بود از مزیت کرم های مرطوب کننده برای مراقبت از پوست خود بهره مند شوید.

آیا کرم های پوستی چرب برای درمان آکنه خوب هستند؟

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟ خیر. در صورتی که بتوانید از کرم های مرطوب کننده به خوبی استفاده کنید، قادر خواهید بود اندازه ی منافذ را به حداقل برسانید. همچنین اگر برخی از ترکیباتی را برای جلوگیری از آکنه استفاده می کنید، از آنجایی که پوست شما خشک می شود، مجبور به استفاده از مرطوب کننده ها هستید. به عنوان مثال برای  استفاده از مواد ضد جوش زیر به شدت توصیه می شود از کرم های پوستی چرب استفاده شود:

  • آداپالن
  • تازاروتن
  • اسید سالیسیلیک
  • بنزوئیل پراکسید
  • ترتینوئین
  • ایزوترتینوئین

مهم نیست چه تایپ پوستی دارید. زمانی که پوست شما خشک می شود، بدن به منظور جلوگیری از این خشکی، روغن بیشتری را تولید می کند. همین مورد به تنهایی می تواند عامل اصلی آکنه در پوست شود. دلیل این امر آن است که منافذ باز شما مسدود می شود. متناسب با نوع پوست خود می توانید بهترین کرم های پوستی چرب را در اولویت قرار دهید. خشک بودن پوست می تواند سبب پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک های مختلف باشد.

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند

عوارض استفاده بیش از حد کرم های چربی برای صورت شامل چیست؟

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟ تا اینجا پاسخ این سوال را به خوبی بررسی کرده ایم و دانسته ایم که استفاده از کرم های مرطوب کننده با چربی مناسب برای پوست شما بسیار ضروری است.  در واقع با استفاده ی بیش از حد این محصولات است که گرفتار مشکلات پوستی خواهید بود. عوارض استفاده بیش از مرطوب کننده ها یا کرم های چرب شامل موارد زیر است:

  • مسدود شدن منافذ
  • ایجاد آکنه و جوش در پوست
  • بثورات و قرمزی پوست
  • تولید سبوم اضافی
  • برآمدگی مختلف در پوست
  • خشکی پوست

استفاده بیش از حد کرم های مرطوب کننده عامل خشکی پوست نیز است. دلیل این امر آن است که با استفاده ی زیاد این کرم ها میزان چربی تولید شده در پوست کاهش می یابد. همین مشکل سبب می شود مقابله با خشکی پوست برای شما مشکل و سخت گردد. توصیه می کنیم به طور مرتب لایه برداری را در اولویت قرار دهید. از کرم های مرطوب کننده ی حاوی ویتامین E  استفاده کنید.

آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند

آیا آبرسان سبب جوش می شود؟

مرطوب کننده های چرب برای پوست هایی تولید شده اند که دارای چربی طبیعی هستند. مانند کرم های مرطوب کننده، استفاده از آبرسان نیز برای پوست بسیار ضروری است. از یاد نبرید عامل اصلی چین و چروک در پوست، نور خورشید و خشکی پوست است. شما می توانید با استفاده ی صحیح آبرسان هم از مزیت آن بهره مند شوید و هم گرفتار مشکلات بعدی از جمله جوش و آکنه نباشید. سوال، آیا کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. بر اساس تحقیقات به دست آمده، استفاده از آبرسان های مناسب و کرم های مرطوب کننده ی مرغوب و متناسب با نوع پوست نه تنها سبب ایجاد آکنه نمی شود بلکه برای درمان جوش های پوستی مفید نیز است. افرادی که گرفتار استفاده از این محصولات هستند، در واقع به میزان زیاد از کرم های مرطوب کننده استفاده می کنند.

توصیه می شود حداکثر دو بار در روز به منظور حفظ میزان رطوبت پوست بعد از شستن کامل صورت از کرم های مرطوب کننده ی مرغوب استفاده کنید. توجه کنید بعد از تمیز کردن کامل پوست این محصولات را در اولویت قرار دهید. استفاده ی بیش از حد از این کرم ها می تواند علاوه بر جوش، سبب التهاب پوست و  انجام واکنش های ناخواسته نیز باشد.

منابع :

منبع اول

منبع دوم