چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد

مراقبت های بعد از اپیلاسیون

چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد، خشکی پوست بعد از اپیلاسیون یکی از مشکلاتی است که تعدادی از افراد پس از انجام این کار دچار آن می‌شوند. در این نوشته، راهنمایی‌های لازم را برای درمان خشکی پوست بعد از اپیلاسیون ارائه می‌کنیم.

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که پوست شما بعد از اپیلاسیون دچار خشکی می‌شود. ما 7 راه حل برای پیشگیری از خشکی پوست به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  1. قبل از اپیلاسیون بدن یا اپیلاسیون پا پوست خود را به خوبی پاکیزه کنید. استفاده از صابون مرغوب و آب گرم، گرد و غبار و چربی را از پوست شما از بین می‌برد و آن را آماده اپیلاسیون می‌کند.
  2. پیش از انجام اپیلاسیون بدن پوست خود را نمدار و مرطوب کنید. شستن پوست با آب گرم، موجب زیاد شدن رطوبت پوست می‌گردد و استقامت پوست را به هنگام اپیلاسیون افزایش می‌دهد.
  3. بعد از انجام اپیلاسیون از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از یک مرطوب کننده خوب بعد از اپیلاسیون بدن، به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند و از خشک شدن پوست پیشگیری کند.
  4. از محصولاتی که حاوی عصاره آلوئه‌ورا هستند، استفاده کنید. آلوئه‌ورا دارای ویژگی‌هایی همچون مرطوب کننده و تسکین دهنده است.
  5. از انجام اپیلاسیون بدن در فصل یا زمانی که هوا خشک است، بپرهیزید. چون هوای خشک می‌تواند رطوبت طبیعی پوست شما را جذب کند. پیشنهاد می‌کنیم اپیلاسیون را در زمانی که هوا نمدار و مرطوب است، انجام بدهید.
  6. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است اپیلاسیون نکنید. احتمال آسیب‌پذیری پوست خشک بیشتر است. انجام اپیلاسیون بدن بر روی پوست خشک می‌تواند موجب تحریک بیشتر پوست شود. بهتر است، قبل از انجام این کار، پوست خود را  نمدار و مرطوب کنید.
  7. از مواد و ابزارهای مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. مواد بی‌کیفیت ممکن است موجب صدمه زدن به پوست شوند و خشکی پوست را بیشتر کنند. بنابراین، از ابزارها و مواد مرغوب استفاده کنید و به مراکزی مراجعه کنید که به این نکته توجه می‌کنند.
چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد

چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد

آیا استفاده از روغن‌های طبیعی می‌تواند به پوست من کمک کند؟

در این بخش به سوال چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد، پاسخ می‌دهیم. استفاده از روغن‌های طبیعی می‌تواند به پوست شما کمک کند. برخی از روغن‌های طبیعی که به پوست شما برای درمان خشکی پوست بعد از اپیلاسیون کمک می‌کنند، شامل این موارد هستند:

1- روغن نارگیل: بعد از اپیلاسیون پا و اپیلاسیون بدن می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن خواصی همچون ضد باکتری و ضد قارچ بودن دارد و به مرطوب و نرم بودن پوست شما کمک می‌کند.

2- روغن آووکادو: این روغن حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های اثرگذار است و به پوست شما کمک می‌کند تا  بعد از اپیلاسیون پا و اپیلاسیون بدن، مرطوب و لطیف بماند.

3- روغن زیتون: این روغن نیز حاوی ویتامین E (ضدالتهاب) و ویتامین  A و دیگر ویتامین‌ها است که به پوست کمک می‌کند تا مرطوب و نرم بماند. استفاده از روغن زیتون یک روش درمان خشکی پوست بعد از اپیلاسیون محسوب می‌شود.

4- روغن جوجوبا: این روغن برای پوست خشک و حساس مفید و اثربخش است.

5- روغن آرگان: این روغن از خواصی همچون ضد التهاب بودن و ضد باکتری بودن برخوردار است و به پوست شما کمک می‌کند تا نرم و مرطوب شود.

6- روغن جوانه گندم: این روغن نیز دارای ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های اثربخش است و به پوست کمک می‌کند تا لطیف و مرطوب بماند.

در اینجا یکسری نکات تکمیلی دربار‌ه‌ی اینکه، چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد را بیان می‌کنیم. روغن‌هایی مثل روغن بادام، نعناع، چای سبز، روغن لاوندر و… نیز به پوست شما در جهت درمان خشکی پوست بعد از اپیلاسیون کمک کننده هستند. بهتر است، قبل از استفاده‌ی روغن‌ها، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا اطمینان پیدا کنید که این روغن‌ها برای پوست شما مناسب و اثربخش هستند و آسیبی بر روی پوست شما ایجاد نمی‌کنند.

چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد

5 عاملی که باعث ایجاد برجستگی روی پوست بعد از اپیلاسیون می شود؟

برجستگی روی پوست پس از اپیلاسیون پا و اپیلاسیون بدن ممکن است به دلایل گوناگونی به وجود بیاید که به 5 مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- تحریک پوست: امکان دارد اپیلاسیون بدن موجب تحریک پوست شما شود و قرمزی، التهاب و برجستگی‌های ریز بر روی سطح پوست ظاهر شود.

2- خشکی پوست: احتمال آسیب دیدن پوست خشک بیشتر است و ممکن است بعد از اپیلاسیون بدن برجستگی‌هایی روی آن به وجود بیاید. بنابراین، قبل از اپیلاسیون پوست خود را مرطوب کنید و پس از پایان یافتن اپیلاسیون نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.

3- نوع پوست: ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که پوست حساس‌ و آسیب‌پذیری داشته باشید. اگر پوست شما نیز حساس است، احتمال اینکه برجستگی‌های زیادی بعد از اپیلاسیون بدن ظاهر شود، وجود دارد.

4- استفاده از ابزار نامناسب: استفاده از ابزارهای نامناسب برای اپیلاسیون بدن یا استفاده از آن‌ها به شکل ناصحیح  ممکن است در بروز برجستگی‌ها روی پوست شما موثر باشد.

5- استفاده از مواد شیمیایی: استفاده از مواد شیمیایی مثل لوسیون‌های دارای الکل و اسیدها می‌تواند موجب خشکی و تحریک پوست شما شود که در این صورت ممکن است برجستگی‌هایی روی پوست ظاهر شوند.

نکات مهم در مراقبت های بعد از اپیلاسیون بدن

در این بخش نیز به بیان نکاتی می‌پردازیم که به سوال چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد، پاسخ می‌دهد. برای پیشگیری از ملتهب شدن، ایجاد قرمزی، خشکی، برجستگی و ایجاد عفونت در نواحی اپیلاسیون شده، بهتر است به این نکات توجه کنید.

  • استفاده از یخ: از یخ برای کم کردن نواحی ملتهب و خنک نمودن آن استفاده کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده: از مرطوب کننده ملایم و بدون عطر برای پیشگیری از خشکی و تحریک پوست استفاده کنید.
  • استفاده نکردن از محصولات شیمیایی: بعد از اپیلاسیون بدن خود از محصولات و مواد شیمیایی مثل صابون، ادکلن و… استفاده نکنید تا پوست شما تحریک نشود.
  • قرارنگرفتن در برابر نور آفتاب
  • عدم استفاده از سونا و حمام گرم
  • عدم استفاده از مواد خوراکی تند

منبع

چگونه می توان از خشکی پوست بعد از اپیلاسیون جلوگیری کرد