آیا تغییر روتین مراقبت از پوست و محصولات آن پس از مدتی لازم است؟

آیا تغییر روتین مراقبت از پوست لازم است؟ در هر فصل تغییراتی به وجود می آید و این تغییر باید شامل روال مراقبت از پوست شما نیز باشد. مراقبتی که پوست شما در زمستان نیاز دارد با مراقبتی که در تابستان نیاز دارد متفاوت است. در این مقاله به بررسی دلایل تغییر روال مراقبت از پوست می پردازیم.

دلایل تغییر روتین مراقبت از پوست

در ادامه چهار دلیل عالی وجود دارد که چرا باید روال مراقبت از پوست خود را تغییر دهید:

  1. سطح رطوبت هوا به طور مستقیم روی پوست شما تاثیر می گذارد.

همه باید در زمستان از مرطوب ‌کننده استفاده کنند. زیرا در این فصل هوا سرد و خشک است و رطوبت طبیعی پوست شما را از بین می برد. با نزدیک شدن به تابستان، محیط ما تغییر می کند و رطوبت افزایش می یابد. پوست شما به مرطوب‌ کننده اضافه ‌ای که در زمستان استفاده کرده ‌اید، وابسته نیست. به سادگی استفاده از یک ضد آفتاب سبک رطوبت لازم را به پوست شما می رساند و در عین حال از آن در برابر اشعه های مضر UVمحافظت می کند. اگر در تابستان به استفاده از مرطوب کننده سنگین ادامه دهید، می تواند پوست شما را چرب و مستعد آکنه کند.

  1. سلول های خشک و مرده پوست در فصل زمستان روی منافذ شما می نشیند.

در زمستان، پوست ما خشک و پوسته پوسته می شود. در حالی که سلول های پوست خشک به طور طبیعی می ریزند، برخی از سلول ها در پشت پوست شما باقی می مانند که منجر به مسدود شدن منافذ می شود. بهترین زمان لایه برداری پوست فصل بهار است. لایه برداری این فصل سلول های مرده پوست را از بین می برد، پوست شما را طراوت می بخشد و آن را صاف تر و یکنواخت تر می کند. بنابراین با توجه به این شرایط فصلی تغییر روتین مراقبت از پوست ضروری است.

  1. درجه حرارت هوا بر نحوه شستن صورت شما تاثیر می گذارد.

در حالی که زمستان برای پاک ‌کننده ‌های خامه ‌ای، سنگین و آب‌ رسان عالی است، روزهای تابستانی نیاز به پاک‌ کننده ‌ای سبک، کف ‌کننده و متعادل با pH دارند. یک شوینده سبک به از بین بردن چربی های اضافی پوست شما در یک روز گرم و تابستانی کمک می کند.

  1. آفتاب تابستانی چین و چروک را افزایش می دهد.

افزایش نور خورشید در تابستان منجر به ایجاد خطوط ظریف و چین ‌و چروک اطراف چشم می شود. برای مبارزه با این نگرانی ها، کرم دور چشمی با غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها و پپتیدها پیدا کنید. این روتین مراقبت از پوست با اشعه UVA تخریب کننده کلاژن مبارزه می کند و خطوط و چین و چروک های موجود را پر می کند. البته، فراموش نکنید که هنگام بیرون رفتن از در، عینک آفتابی خود را بردارید!


فواید تغییر روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست

همان گونه که اشاره شد، انجام ممیزی مراقبت از پوست به این معنی است که روال خود را دقیقا مطابق با نیازهای خود تنظیم می کنید. برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  • پوست سالم
  • رنگ پوست روشن تر
  • پوست هیدراته شده

چند وقت یکبار می توانید روال مراقبت از پوست خود را تغییر دهید؟

دکتر لومباردی می‌گوید: «محصولات مراقبت از پوست این پتانسیل را دارند که فورا اثر کنند، اما برای مشاهده نتایج بالقوه کامل، توصیه می‌کنم حداقل چهار تا شش هفته به محصول زمان بدهید» اگر می‌خواهید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید، او توصیه می‌کند این کار را هر فصل انجام دهید تا به محصولاتتان زمان بدهید.

نیازهای پوست شما نیز ممکن است با فصول تغییر کند. بسیاری از ما در زمستان از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست رنج می بریم، حتی اگر پوست ما در بقیه ایام سال روی پوست چرب یا ترکیبی باشد. اگر اینطور است، روی ترکیب مواد ملایم تر، مرطوب کننده تر و مرطوب کننده های غنی تر در روتین مراقبت از پوست زمستانی خود تمرکز کنید .در ماه‌های گرم‌تر، ممکن است متوجه شوید که یک مرطوب‌کننده سبک، آبرسانی مورد نیاز پوست شما را فراهم می‌کند.

روتین مراقبت از پوست

چه موادی را می توانید از روتین خود حذف کنید؟

دکتر لومباردی می گوید: «سه محصول مهم در رژیم مراقبت از پوست ویتامین C، رتینول و SPF هستند. اگر به فکر ایجاد تغییر در روال خود هستید، توصیه می کنیم محصولاتی با این مواد موثر امتحان کنید. وقتی صحبت از SPF  به میان می آید، مهم است که فرمولی پیدا کنید که از استفاده هر روز از آن لذت ببرید.

قبل از تغییر روتین مراقبت از پوست چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

دکتر لومباردی تاکید می کند: اگر احساس می کنید که محصولی با نوع پوست شما سازگار نیست یا اگر به این نتیجه رسیدید که با وجود استفاده مداوم از یک روتین مراقبت از پوست، پوست شما تغییر نمی کند و واکنش نشان نمی دهد، شاید زمان آن رسیده است که روال مراقبت از پوست خود را تغییر دهید.

سایر علائمی که به شما نشان می دهد باید یک محصول را قطع کنید یا روال خود را تغییر دهید، جوش، بثورات، قرمزی و هر گونه تحریک دیگر است. به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای  نوع پوست شما طراحی  شده اند. همچنین با متخصص پوست خود مشورت کنید تا ببینید آیا شرایط پوستی خاصی دارید که نیاز به درمان توسط یک متخصص پوست دارد تا بتوانید مطمئن شوید که از محصولات مناسب استفاده می کنید.

اگر روتین مراقبت از پوست شما نتایجی را که می خواهید ارائه می دهد (و هر روز از SPF استفاده می کنید)، واقعا نیازی به تغییر آن نیست. اگر می‌خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که هر بار که یک محصول جدید را امتحان کردید، با هر جوش یا تحریک جدید پوستی می تواند دلیل اصلی آن باشد. بنابراین استفاده از آن محصول خاص را متوقف کنید.

سخن آخر

همان گونه که مشخص شد تغییر فصل ها و عوامل محیطی بر پوست شما و سازگاری آن با محصولات پوستی تاثیر می گذارد، بنابراین برای داشتن پوستی شفاف و هیدراته شده نیاز به تغییر روتین مراقبت از پوست است.