آیا محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت بهبودی را تضمین می‌کنند؟

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید، محصولات زیادی در بازار وجود دارد که قیمت بالایی دارند. اما آیا مراقبت از پوست گران ‌قیمت ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بین داروخانه های محلی و فروشگاه های تخصصی زیبایی، میلیون ها گزینه برای انتخاب محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. علاوه بر این، محصولات با مواد تشکیل دهنده و اهداف مشابه در درمان مشکلات پوستی از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند. محصولات گران ‌تر معمولا دارای غلظت‌های بالاتری از مواد و فرایند تنظیم دقیق ‌تر هستند. با این حال، این لزوما مساوی با اثربخشی بیشتر نیست.

مراقبت از پوست گران ‌قیمت

آیا محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت لزوما به معنای بهبود پوست است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ در زمان خرید به چه مواردی باید دقت کنیم؟

آیا محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت ارزش آن را دارند یا خیر 

اگر قصد خرید یک محصول مراقبت از پوست گران‌ تر را دارید، مهم است که چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. سؤالات زیر می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا محصولات گران تر ارزش سرمایه گذاری را دارند یا نه. و چه زمانی باید به دنبال گزینه ارزان، یا متوسط و گران باشید.

  1. مطمئن شوید که محصول دارای مواد فعال و سطح غلظت مورد نظر شما است.اگر چندین محصول را با قیمت ‌های مختلف مقایسه می‌ کنید، به دنبال این باشید که در هر محصول از چه موادی استفاده شده است و هر ماده چقدر غلظت دارد.
  2. اگر نسخه ارزان قیمتی از یک محصول دارید، اما برای پوست شما موثر، گزینه مراقبت از پوست گران ‌قیمت ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.بررسی کنید که ترکیبات فعال در هر دو محصول چیست و آیا غلظت آنها متفاوت است.
  3. قبل از خرید، باید به بررسی آنلاین محصول نیز نگاه کنید.اگرچه پوست همه افراد متفاوت است، بررسی ها می توانند مرجع عالی برای این باشند آیا محصول به طور کلی موثر است یا خیر.
  4. اگر به صورت حضوری یک محصول مراقبت از پوست را خریداری می کنید، می توانید از نمایندگان فروش بپرسید که با توجه به محدوده قیمتی چه چیزی را برای نوع پوست شما توصیه می کنند.اگر به متخصص پوست مراجعه می کنید، باید بپرسید که چه نوع محصولاتی را برای پوست شما توصیه می کند.
  5. اگر هنوز در مورد خرید محصول مطمئن نیستید، بهانگیزه خود فکر کنید .آیا این محصول را برای تبلیغات تبلیغاتی می خرید یا به دلیل مارک آن؟ آیا می دانید محصولات فعال بر اساس محصولات قبلی که استفاده کرده اید برای پوست شما موثرند یا نه؟

چه چیزی محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت را مناسب می کند؟

در چند سال گذشته، اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان زیبایی که نظرات محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت و توصیه هایی را برای جایگزینی ارزان ارائه می دهند، افزایش یافته است. با این وجود، بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا محصولات گران‌تر نتایج بهتری دارند یا خیر، وجود داشته است. زیرا برخی از کارشناسان به گزینه‌های ارزان‌تر داروخانه را توصیه می‌کنند.

به گفته متخصص پوست، دکتر شارلوت برنبام، چند دسته کلیدی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید محصول مراقبت از پوست گران ‌قیمت بررسی کنید.

مراقبت از پوست گران ‌قیمت

آیا محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت لزوما به معنای بهبود پوست است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ در زمان خرید به چه مواردی باید دقت کنیم؟

بازاریابی و بسته بندی را بررسی کنید  

همه محصولات پوست گران قیمتی که از نظر علمی اثربخشی آنها ثابت شده است، بیشترین سود را برای شما به ارمغان نمی آورد. بازاریابی یکی از محرک های اصلی قیمت محصولات مراقبت از پوست است. محصولات گران‌تر معمولا از برندهای لوکس می‌آیند که تمایل دارند پول بیشتری را برای کمپین‌های بازاریابی گران هزینه کنند. بنابراین هزینه محصول می تواند نشان دهنده تلاش انجام شده در بازاریابی باشد.

علاوه بر بازاریابی، بسته بندی با هزینه محصول نیز موازی می شود. اغلب برندها برای افزایش محبوبیت و توجیه قیمت بالاتر، جعبه بسته بندی را از نظر بصری جذاب می کنند. مطالعات نشان داده است که یک برند یا بسته بندی محصول به تنهایی عامل اصلی موفقیت و فروش بیشتر است. اما این لزوما نشان دهنده محصول بهتر یا موثرتر نیست.

ترکیبات اختصاصی محصولات پوست چیست؟

همچنین مهم است که ترکیبات اختصاصی را در نظر بگیرید. اینها فرمولاسیون هایی هستند که با مخلوطی از مواد منحصر به فرد محصول ساخته شده اند. هنگامی که از مواد انحصاری استفاده می شود، لازم نیست مقدار خاصی از هر یک از مواد موجود در مخلوط ذکر شود.

با محصولات مراقبت از پوست، ترکیبات اختصاصی می توانند حاوی یک عنصر باشند که هزینه را افزایش می دهد. به نوبه خود، مقدار کمی از یک ماده کمیاب، که ممکن است برای به دست آوردن نتایج موثرتر کافی نباشد، می تواند به ناحق هزینه کل محصول را افزایش دهد.

غلظت مواد فعال چقدر است؟  

دو روش وجود دارد که می توانید غلظت مواد فعال در یک محصول را تشخیص دهید. برخی از محصولات درصد غلظت را روی بطری ذکر می کنند. به عنوان مثال، یک سرم ضد پیری ممکن است به صراحت بیان کند که حاوی 15٪ غلظت ویتامین C در برچسب است. همه محصولات از نظر درصد غلظت آشکار نیستند، به همین دلیل است که بررسی لیست مواد تشکیل دهنده بهترین گام بعدی شما است.

لیست مواد تشکیل دهنده در محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد فعال و غیر فعال است. برخی از محصولات حتی ممکن است لیست جداگانه ای برای مواد فعال داشته باشند. در هر صورت، فهرست مواد تشکیل دهنده از بالاترین غلظت به کمترین مرتب شده است. یک قانون کلی خوب این است که ببینید آیا محصول دارای ترکیبات فعال در پنج ماده اول لیست است یا خیر.

محصولات با غلظت‌های بالاتر مواد فعال عموما برای اکثر انواع پوست بی‌خطر هستند. اینها حاوی عطرهایی نیستند که منجر به واکنش‌های آلرژیک می شود. برخی از محصولات ارزان‌تر ممکن است دارای غلظت کمتری از مواد قوی باشند که می‌تواند قدرت و اثربخشی محصول را کاهش دهد.

برترین مواد فعال و ترکیبات برای محصولات مراقبت از پوست

مواد فعال اصلی ترین چیزهایی هستند که باید به دنبال محصولات مراقبت از پوست ارزان و مقرون به صرفه باشید. بزرگترین عامل در مقایسه محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت با ارزان، مقدار مواد فعال در هر محصول است.

در اینجا برخی از برترین مواد فعال وجود دارد:

  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)
  • بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs)
  • سرامیدها
  • اسید هیالورونیک
  • نیاسینامید
  • پپتیدها
  • رتینوئیدها
  • آنتی اکسیدان ها
  • SPF

مواد فعال به تنهایی در رفع برخی از نگرانی های اصلی پوست موثر هستند. با این حال، هنگامی که چندین ماده فعال در ترکیب با یکدیگر استفاده می شود، می توانید اثربخشی درمان های هدفمند خود را افزایش دهید.

مراقبت از پوست گران ‌قیمت

آیا محصولات مراقبت از پوست گران ‌قیمت لزوما به معنای بهبود پوست است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟ در زمان خرید به چه مواردی باید دقت کنیم؟

بهترین محصولات همیشه گران ترین نیستند.

هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست خوب، حتما فراتر از برچسب قیمت نگاه کنید. فرمول حاوی اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک، رتینول یا پرو رتینول را انتخاب کنید. قبل از خرید محصول، باید از موثر بودن آن اطمینان حاصل کنید. به گفته والدورف، پوست باید صاف، لطیف و از نظر رنگ یکنواخت باشد. اگر احساس می کنید پوست شما کمتر برجستگی دارد، منافذ کمتری دارد و تغییر رنگ داده است، به احتمال زیاد از یک محصول خوب استفاده می کنید.

منبع ۱

منبع 2