قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

این روزها یکی از درمان های رایج دندانپزشکی، کامپوزیت دندان است. قیمت کامپوزیت دندان کمی بیشتر از روش ها قدیمی تر مثل آمالگام است. با این حال قیمت آن همچنان از روش هایی مانند روکش دندان و ایمپلنت بسیار کمتر است.

کیفیت زندگی شما بیشتر از چیزی که فکرش را کنید به سلامت دندان هایتان بستگی دارد. حتی یک پوسیدگی سطحی در یکی از دندان هایتان می تواند بسیار آزاردهنده باشد. خوشبختانه با پیشرفت علم انواع مختلفی از روش ها برای درمان مشکلات دهان و دندان ابداع شده است. یکی از این روش ها کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت دندان یکی از بهترین روش ها برای پر کردن دندان ها می باشد. به علاوه از روش کامپوزیت می توان برای رفع آسیب های جزئی دندان استفاده کرد. مزیت اصلی کامپوزیت، همرنگ بودن آن با دندان است. به علاوه قیمت کامپوزیت دندان به نسبت کاری که انجام می دهد بسیار مناسب است. بعد از انجام کامپوزیت شما متوجه خواهید شد که مبلغی که پرداخت کرده اید کاملا ارزشش را داشته است.

توجه داشته باشید قیمت کامپوزیت به عوامل مختلفی بستگی دارد و از ۵۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان متغیر است. در ادامه عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان توضیح داده می شود.

قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین روش ها برای ترمیم بسیاری از مشکلات دندانی است. ترک خوردگی، شکستگی، پوسیدگی، تغییر رنگ دندان، فاصله افتادن بین دندان ها و بهم ریختن ساختار دندان ها از جمله مشکلاتی هستند که با کامپوزیت به راحتی بر طرف می شوند.

در کامپوزیت دندان محل مورد نظر بوسیله یک ترکیب رزینی پر می شود. سپس این ترکیب بوسیله نور سفت و سخت می شود. در مرحله بعد دندانپزشک این رزین سخت شده را تراش می دهد تا کاملا شکل دندان طبیعی شود. مزیت بسیار مهم کامپوزیت این است که در رنگ های مختلفی موجود است و کاملا با رنگ دندان طبیعی شما منطبق است. کامپوزیت علاوه بر اینکه سبب افزایش عمر دندان شما می شود، یک عمل زیبایی هم محسوب می شود. زیرا به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست.

قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

دو عامل بسیار مهم سبب تفاوت قیمت کامپوزیت دندان می شود. اولین عامل مهارت دندانپزشک است. کیفیت و ماندگاری کامپوزیت به شدت به مهارت و تجربه دندانپزشک وابسته است. در حین انجام کامپوزیت، محل مورد نظر باید اولا خالی از هر گونه پوسیدگی باشد و در ثانی باید خشک باشد. عدم دقت کافی در هر کدام از این موارد ممکن است کیفیت نهایی کار را به شدت کاهش دهد. برای مثال اگر پوسیدگی دندان قبل از انجام کامپوزیت به طور کامل تراشیده نشود، در آینده ریسک بروز عفونت وجود دارد. به همین دلیل طبیعتا هر چه دندانپزشک ماهرتر و با تجربه تر باشد قیمت کامپوزیت بیشتر خواهد بود. به علاوه مواد کامپوزیت در ابتدا خمیری شکل هستند و بعد از سفت شدن شکل و ساختار درستی ندارند. در این مرحله دندانپزشک با مهارت و تجربه خود کامپوزیت را به شکل مناسب می تراشد.

عامل دومی که در قیمت کامپوزیت دندان موثر است، کیفیت و نوع مواد مورد استفاده است. واضح است که هرچه کیفیت مواد مورد استفاده بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر است.

قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۱

قیمت هر واحد کامپوزیت بسته به محل مطب و برند کامپوزیت بین ۵۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان متغیر است. البته در سال ۱۴۰۱ کمتر جایی پیدا می شود که با مبلغ کمتر از ۱ میلیون تومان کامپوزیت دندان انجام دهد. اصولا اکثر کلینیک ها بین ۱ تا ۲ میلیون تومان برای هر واحد کامپوزیت دریافت می کنند. با این حال اگر قصد استفاده از یک برند معتبر و با کیفیت مثل برند های سوئیسی و آلمانی را داشته باشید قیمت کامپوزیت بیشتر خواهد بود. در این موارد قیمت کامپوزیت حدودا ۳ میلیون تومان خواهد بود.

قیمت بهترین کامپوزیت دندان جلو

دندان های جلو علاوه بر جویدن غذا، نقش بسیار مهمی در زیبایی فرد نیز دارد. به همین دلیل توصیه می شود برای دندان های جلویی از کامپوزیت ها با کیفیت تر استفاده کنید. قیمت این کامپوزیت ها معمولا بیشتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

آیا هزینه کامپوزیت را بیمه پرداخت می‌کند؟

از آنجایی که کامپوزیت دندان یک عمل زیبایی محسوب می شود، معمولا بیمه هزینه آن را پرداخت نمی کند. البته بعضی از بیمه های تکمیلی ممکن است با بعضی از مراکز قرارداد داشته باشند، اما تعداد آن ها محدود است.

منبع