کامپوزیت دندان روکش شده

مقدمه

در دنیای دندان پزشکی می توان روش های بسیار متنوعی را برای ترمیم و زیباسازی در اختیار داشته و از آن ها به خوبی استفاده کرد. یکی از بهترین روش های موجود کامپوزیت دندان می باشد. برای انتخاب روش های مختلف می توان با پزشکان متعدد مشورت کرده و بهترین روش ها را انتخاب نمود. کامپوزیت دندان یکی از روش هایی است که امروزه در حالت های مختلف انجام می شود. روکش، کامپوزیت، ارتودنسی و … را می توان از روش های درمانی موجود در نظر داشت. می توانید با انتخاب هر یک از این روش ها به راحتی بهترین درمان برای دندان و فک را در اختیار داشت. هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.

باید با توجه به موارد بسیار زیادی این روش ها را انتخاب کنید تا بهترین بازدهی را در اختیار داشته باشید. روکش کردن یکی از روش های بسیار متداول برای حفظ دندان می باشد. در برخی از مواقع افراد قصد دارند دندان های روکش شده خود را به همراه سایر دندان ها کامپوزیت کنند. در این حالت برای افراد سوال های بسیار زیادی پیش می آید. می توان از روش های مختلف برای این کار استفاده کرده و بهترین ویژگی ها را نیز مشاهده کرد. برای کامپوزیت کردن دندان ها یک لایه از رزین را بر روی دندان ها قرار می دهند که با توجه به نوع دندان فرم دهی را انجام می دهند.

بعد از قرار دادن لایه کامپوزیت، رنگ انتخاب شده بر روی دندان قرار می گیرد تا بهترین جلوه را داشته باشد. برای اینکه بهترین کیفیت را مشاهده کنید باید از متریال های با کیفیت استفاده کنید. بعد از قرار دادن رزین و رنگ متناسب از یک نور لیزر استفاده کرده و کامپوزیت دندان را سفت می کنند. با استفاده از اتصال کامپوزیت و مینای دندان پروسه کامپوزیت کردن ادامه می یابد. بعد از این مراحل از پولیش استفاده می کنند تا ظاهر و زیبایی بیشتری را به وجود بیاورند.

کامپوزیت دندان روکش شده

مقایسه روکش و کامپوزیت دندان

مقایسه روکش و کامپوزیت دندان را می توان به شکل های مختلف انجام داده و بهترین کیفیت را نیز مشاهده کرد. مزایا و معایب متعددی را می توان برای این دو روش معرفی کرد که باعث استفاده گسترده از آن ها خواهد شد.

  • از مهم ترین مزیت های کامپوزیت دندان می توان به هزینه بسیار کمتر نسبت به روکش اشاره کرد.
  • عدم آسیب به دندان به دلیل اینکه در کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست
  • کامپوزیت دوره نقاهت نداشته و درد خاصی برای بیمار به وجود نخواهد آمد
  • استحکام روکش نسبت به کامپوزیت بسیار بیشتر می باشد.
  • استحکام بالا در روکش به گونه ای می باشد که احتمال ترک و شکستگی بسیار کم می باشد.
  • کامپوزیت را اغلب برای زیبا سازی به کار می برند اما در روکش کردن مقاوم سازی مد نظر نمی باشد.
  • طول عمر کامپوزیت نسبت به روکش کردن بسیار کمتر می باشد. به صورت کلی کامپوزیت ها به صورت معمول 4 تا 5 سال عمر می کنند. روکش های دندان معمولا تا 15 سال عمر را نیز دارند.
  • بیمه های درمانی به صورت معمول هزینه های کامپوزیت را تحت پوشش قرار نمی دهند و ان ها را به عنوان عمل های زیبایی در نظر می گیرند.

باید با توج به این تفاوت ها در نظر داشته باشید که نمی توان دندان های روکش شده را کامپوزیت کرد. برای این اقدام می توان از روش های مختلف و متنوع موجود استفاده کرد. به صورت کلی در دندان های روکش شده امکان اتصال کامپوزیت با مینا وجود نداشته و بعد از دو هفته ممکن است به راحتی جدا شوند. امروزه برای کامپوزیت کردن دندان های روکش نیز روش هایی را ارائه می کنند. به عنوان مثال می توانید از نزدیک ترین رنگ به روکش موجود استفاده کنید تا بهترین کیفیت را در اختیار داشته باشید. از طررف دیگر می توان روکش را نیز تعویض کرد. تعویض کردن روکش قطعا اقتصادی نمی باشد اما به عنوان یکی از روش های موجود شناخته می شود.

کامپوزیت دندان روکش شده

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان داشت که کامپوزیت دندان های روکش شده به شکل های مختلف و در کلینیک های تخصصی انجام می شود. می توانید از بهترین مواد و متریال های موجود استفاده کنید تا بهترین زیبایی و ظرافت را مشاهده کنید.

منبع