درد ایمپلنت چقدر طول میکشد

ترس از دندانپزشکی در بعضی افراد به حدی است که مانع مراجعه به دندانپزشکی می شود. این ترس عموما ناشی از تصور افراد از میزان دردی است که باید تحمل کنند. ایمپلنت دندان یکی از پرکارترین و طولانی ترین درمان های دندانپزشکی است، پس شاید تصور کنید ایمپلنت بسیار دردناک است. اما در واقع چنین نیست و درد ایمپلنت دندان معمولا بعد از ۷ روز بهبود می یابد. اگر به دنبال پاسخ این سوال که درد ایمپلنت چقدر طول میکشد هستید ادامه متن را مطالعه کنید.

درد ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد

آیا ایمپلنت درد دارد؟

درد ایمپلنت دندان را می توان از ۲ جنبه بررسی کرد؛ میزان درد حین ایمپلنت و بعد از ایمپلنت. ابتدا کمی در مورد میزان درد ایمپلنت دندان حین عمل جراحی صحبت می کنیم و سپس به سراغ این پرسش که درد ایمپلنت چقدر طول میکشد، می رویم.

میزان دردی که فرد حین عمل جراحی ایمپلنت دندان حس می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی میزان این درد بسیار کم تر از چیزی است که فکر می کنید. در واقع بیشتر افراد ادعا می کنند که در ایمپلنت از درد عصب کشی هم کمتر است.

درد ایمپلنت دندان چند روز طول میکشد

همانطور که گفتیم میزان درد ایمپلنت حین درمان پزشک اندک است. این موضوع به دلیل استفاده از داروی بی حسی است. اما بعد از گذشت چند ساعت و اتمام اثر بی حسی،‌ کم کم میزان درد بیشتر می شود. البته دندانپزشک شما بعد از اتمام درمان برای شما مسکن تجویز می کند.

چند ساعت بعد از عمل، درد به همراه علائم دیگری مثل ورم و التهاب در محل ایمپلنت نمایان می شود. معمولا این درد بعد از حدودا ۳ روز به نقطه اوج می رسد و کم کم فروکش می کند. در اکثر موارد میزان درد بعد از ۷ روز به طور کلی خوب می شود. البته یادتان باشد بعد از ۱ تا ۳ روز به حدی کم می شود که شما به راحتی قادر به انجام فعالیت های روزمره خود خواهید بود.

درد ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد

طولانی شدن درد بعد از ایمپلنت دندان

همانطور که گفتیم میزان درد ایمپلنت بعد از حدود ۱ هفته تا نهایت ۱۰ روز از بین می رود. اما اگر بعد از گذشت این مدت همچنان درد داشتید و این درد اصلا رو به بهبودی نبود، بهتر است به پزشکتان اطلاع دهید. یکی از دلایل شایع طولانی شدن درد بعد از ایمپلنت عفونت است که باید توسط پزشک درمان شود.

اگر بعد از ماه ها بعد از ایمپلنت همچنان دارای درد بودید حتما به پزشک اطلاع دهید. زیرا این درد ممکن است در اثر ایجاد عفونت، واکنش آلرژیک و یا آسیب بافتی باشد.

علت درد ایمپلنت دندان

یادتان باشد میزان درد ایمپلنت دندان به هیچ عنوان آزار دهنده نیست. از طرف دیگر داشتن استرس و اضطراب باعث می شود شما درد بیشتری تحمل کنید. افرادی که سابقه انجام ایمپلنت دندان را داشته اند، عموما ذکر می کنند که در تجربه های بعدی به مراتب درد کمتری حس کرده اند. دلیل این موضوع این است که افراد بعد از تجربه اول اضطراب کمتری دارند.

عوامل زیادی می تواند میزان درد ایمپلنت دندان بعد از اتمام عمل جراحی را افزایش دهد. معمولا میزان درد تا چند روز اول طبیعی است و بعد از آن باید تمام شود. اما اگر درد همچنان وجود داشت، می توانید منشا آن را در یکی از عوامل زیر جستجو کنید.

جدا شدن پایه ایمپلنت

برای اینکه پایه ایمپلنت بتواند نقش ریشه دندان را بازی کند باید در استخوان فک به طور ثابت قرار گیرد. اگر این پایه به دلایلی مثل از تحلیل بافت استخوان و ضربه جابجا شود، درد ایجاد می شود.

عفونت و درد ایمپلنت

هر نوع عفونتی در محل ایمپلنت دندان باعث ایجاد درد می شود. اگر در اسرع وقت نسبت به درمان عفونت اقدام کنید، درمان بسیار آسان و سریع خواهد بود. اما اگر عفونت طولانی شود می تواند به شدت آسیب برساند.

پس زدن ایمپلنت

جنس پایه ایمپلنت از تیتانیوم است که به ندرت توسط بدن رد می شود. با این حال اگر این اتفاق بیفتد، احساس درد ایجاد می شود.

در نهایت می توان گفت درد ایمپلنت دندان موضوعی نیست که بتوان آن را مانعی برای انجام ندادن ایمپلنت دندان به حساب آورد. حالا که متوجه شدید درد ایمپلنت چقدر طول میکشد، می توانید با خیال راحت به سراغ دندانتان بروید.

منبع